curve

Artikler

Læs mere baggrundsinfo fra nogle af vores opgaver

Kategorier

Er dit website sikret mod hackerangreb?

øje

Er du ordentligt sikret, hvis hackeren kommer forbi dit website? For at besvare det spørgsmål, skal du se, hvor svært det er for en hacker, eller nærmere en ”cracker”, at bryde ind, men uden a...

Læs mere

Simplify your web apps: Build building-blocks

øje

The basis of any good architecture is a set of well defined boundaries.

Læs mere

Kom godt i gang med UX design til Machine Learning

øje

Hvordan kan vi designe ML-løsninger, som skaber permanent værdi for så mange som muligt? Og hvordan kan vi designe ML-løsninger, som løbende kan udvikles og forbedres?

Læs mere

F# er .NET-platformens bedste sprog

øje

Har du udfordringer med asynkrone workflows, kritisk behov for korrekthed eller parallelisering af algoritmer? F# løser kritiske opgaver hurtigere, med færre fejl og uden uønskede sideeffekter.

Læs mere

Guide til dig, der overvejer en AWS-cloud-løsning

øje

I denne guide får du nogle af de vigtigste erfaringer, vi har gjort os i vores flerårige arbejde med at udvikle løsninger og udnytte muligheder på AWS – verdens førende cloud-arkitektur.

Læs mere

Pludselig kan der komme 100.000 flere brugere

øje

Kunden kunne ikke effektivt og fleksibelt skalere databaser og websites til udsving, peaks og kraftig vækst i mængden af brugere og brugerdata. Løsningen var AWS.

Læs mere

Scrum Master for en app med flere millioner brugere

øje

Mads Bach-Sørensen er Scrum Master på en app med millioner af brugere fra hele verden. Projektet kører agilt og på kun 5 måneder var den første version af app’en ude hos brugerne.

Læs mere

Væk med gør-det-selv-adgangsstyring

øje

Men med OpenID Connect og OAuth 2.0 kan du både frigøre dine udviklingsressourcer og styrke din sikkerhed. OpenID Connect identificerer brugeren, mens OAuth 2.0 tildeler adgang.

Læs mere

Mobile development 3/3 – different approaches

øje

In this episode we'll look deeper into the fourth option, namely the promising world of cross platform development using Xamarin.

Læs mere

Mobile development 2/3 – different approaches

øje

This episode will explore the responsive and hybrid solutions further as we build the skeletons of a small PlanningPoker card app.

Læs mere

Mobile development 1/3 – different approaches

øje

In this series of three, we’ll touch upon four different approaches to delivering a mobile experience.

Læs mere

A’ y’ sure? .. or experiences from a small dev shop using Azure

øje

We do most of our work using the Microsoft technology stack, and therefore we decided some time ago, that we would take the plunge, and establish development assets in the cloud using Azure.

Læs mere

Kode Kataer

øje

Dave Thomas skriver på sin blog om "Code Katas". Dave fik ideen til små tidsafgrænsede softwarelæringer, da han var med sin søn til karate, og ikke kunne stå på sin sædvanlige plads.

Læs mere

Faked Function Framework

øje

Mocking and stubbing can also be applied when doing low-level C programming. Learn more reading this article on the Fake-Function-Framework.

Læs mere

Dependency Inversion Principle

øje

Dependency Inversion Principle (DIP) er det af de fem S.O.L.I.D. principper, hvis forståelse og efterlevelse har den største betydning for den overordnede arkitektur.

Læs mere

Interface Segregation Principle

øje

Som et af de fem S.O.L.I.D. design-principper hjælper Interface Segregation Principle (ISP) med til at forhindre udbredelsen af spaghetti-kode som med tiden enten stivner eller rådner væk.

Læs mere

Liskov Substitution Principle

øje

Følgende artikel omhandler Liskov Substitutions princippet fra S.O.L.I.D.

Læs mere

Open Closed Principle

øje

Denne artikel er en del af en en række, som beskriver S.O.L.I.D. principperne, og vi er nu nået til Open Closed Principle.

Læs mere

Single Responsibility Principle

øje

I denne artikel behandler vi Single Responsibility Principle fra S.O.L.I.D.

Læs mere

S.O.L.I.D-principperne

øje

SOLID er betegnelsen for en række (OO) design principper som, når de anvendes sammen, hjælper til med at konstruere software, som kan overleve og vedligeholdes i adskillige år fremover.

Læs mere

Writing a small parser / interpreter (Part 3: Semantic processing and UI)

øje

Besides recognizing tokens and legal sentences, we also need to put semantic meaning into the LOGO programs. 

Læs mere

Writing a small parser / interpreter (Part 2: Parser)

øje

Our parser relies heavily on the fact that we're parsing a CFG language free from left-recursion and common left side prefixes (for any one rule, no productions share a common prefix).

Læs mere

Writing a small parser / interpreter (Part 1: Scanner)

øje

In the following three part sequel we will introduce the technique of writing a simple parser for a subset of the LOGO programming language in C#.

Læs mere

Touch og grafik på helt små devices med TouchGFX

øje

Som forbrugere forventer vi intuitive berøringsskærme, når vi skal betjene de MCU’er, der kan styre alt fra ure, cykler, låse, pumper, termostater til køleskabe, alarmer og diverse biosensorer.

Læs mere