curve

Massively Multiplayer Online Game hos LEGO

Håndtering af millioner af samtidige online brugere i en gaming context

LEGO Universe var et online spil bygget over MMOG modellen som fx World of Warcraft også bruger. En MMOG model stiller store krav til håndtering af de datamængder, der skal håndteres når en meget stor mængde brugere interagerer med hinanden i realtid.

På LEGO Universe medvirkede vi til at udvikle backend systemet som bl.a. håndterer brugerkonti, spilregler, moderering af chat, overvågning af ukorrekt adfærd, in-app purchases, levering af diverse indhold til spillet, web oplevelser i tilknytning til spillet og meget andet.

Alt sammen i sikrede omgivelser, som børn forstår at bruge. Selve spillet blev udviklet dels i danmark og dels i USA og hostet i 3 datacentre i hhv. USA, Europa og Asien.

LEGO har sidenhen bragt deres erfaringer fra Universe videre i mange andre sammenhænge, og LEGO er til stadighed en vigtig kunde for os.

Vil du vide, hvordan vi kan hjælpe dig videre?

Morten Hoffmann

CEO

T: (+45) 3095 6416