curve

Banko app

Internt udviklingsprojekt blev til case på krydsplatformsudvikling

Et projekt med faglig bredde

Banko app’en startede som et internt projekt i forbindelse med underholdning til en julefrokost. Siden da, har den fået lidt kærlighed på UX-delen og et juletema. Selvom den udviklingsmæssigt er i den lettere genre, er den et fint eksempel på krydsplatformsudvikling – altså udvikling af software, der kan afvikles og præsentere indhold på flere forskellige mobile operativsystemer. Vi har haft bredden af vores kompetencer i spil – fra back-end til brugerflade.

Brugeroplevelsen og det sociale element

Løsningen er lavet i app-teknologien Flutter og er efter den indledende version blevet raffineret i et forløb med konceptudvikling, wireframing, user experience design, grafisk design og test. Banko app’en handler i høj grad om brugeroplevelse og er derfor også et godt eksempel på en løsning, hvor vi forholder os meget konkret til brugerfladen og hele den visuelle oplevelse af spillet. En del af UX arbejdet har været at bringe det sociale aspekt ind i brugeroplevelsen, så det er et spil i en høj kvalitet, der er sjovt for flere at deltage i.

Banko! Spil med – det er gratis!

Spillet kræver at minimum tre devices er i spil. Ét til vært/game host og to – eller flere – til spilledeltagere. Man kan være vært og deltage på samme tid, hvis man sidder med fx en telefon og en iPad. Man spiller om én række, to rækker eller pladen fuld. Starter man med en enkelt række, vil næste runde være to rækker og i tredje runde er alle rækker i spil.

Hent app’en på nedenstående links – eller søg på ’STRONGMINDS’ i din app-provider!

App Store

Google Play

 

Vil du vide mere?

Morten Hoffmann

CEO

T: (+45) 3095 6416